• Health
    ဒီအစားအစာကို ပုံမှန်စားပေးရင် အိပ်ပျော်စားဝင်စေနိုင်ပြီး ဉာဏ်ရည်ပိုထက်လာစေတယ်
Thiha Htun
[Unicode Version]

လူ့ခန္ဓာကိုယ်ရဲ့ ဇီဝကမ္မလုပ်ဆောင်မှုတွေထဲမှာ အိပ်စက်ခြင်းကလည်း အလွန်အရေးပါတဲ့ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုပါ။ ကောင်းမွန်တဲ့ အိပ်စက်ခြင်းက ခန္ဓာကိုယ်ကျန်းမာရေးနဲ့ စိတ်ကျန်းမာရေး နှစ်မျိုးစလုံးအတွက် အရေးပါပြီး လုပ်ဆောင်ရည်ကိုလည်း ပိုမိုတိုးတက်လာစေနိုင်တဲ့ အစိတ်အပိုင်း တစ်မျိုးပါ။ ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့ အိပ်စက်ခြင်းနဲ့ IQ ပိုကောင်းလာစေဖို့အတွက် အစားအသောက်၊ အနေအထိုင်နဲ့ ပြုပြင်ပြောင်းလဲလို့ ရတယ်ဆိုတာကိုကော သိပါသလား။

symptoms-sleep-insomnia_filesizer_.jpg 

ပန်ဆေလ်ဗီးနီးယားတက္ကသိုလ် (University of Pennsylvania) မှာ ထုတ်ဝေထားတဲ့ သုတေသန စာတမ်းတစ်စောင်အရတော့ ငါးကို ပုံမှန်စားသုံးပေးခြင်းက ဦးနှောက်စွမ်းရည် ပိုမိုကောင်းမွန်စေခြင်း၊ ပိုမိုကောင်းမွန်စွာ အိပ်စက်နားနေနိုင်ခြင်းတို့နဲ့ ဆက်စပ်နေတယ်လို့ ဆိုထားပါတယ်။ ကလေးငယ်တွေကို ဆာဗေးလုပ်ကြည့်ရာမှာလည်း တစ်ပတ်ကို အနည်းဆုံးတစ်ကြိမ်လောက် ငါးစားပေးတဲ့ ကလေးတွေဟာ ပိုမိုကောင်းမွန်စွာ အိပ်စက်အနားယူနိုင်ပြီး IQ လည်း ငါးမှတ်လောက် တက်လာတာကို တွေ့ရှိရပါသတဲ့။

ငါးထဲမှာ အဓိကပါဝင်တဲ့ ကျန်းမာရေးထောက်ကူ ပစ္စည်းတစ်မျိုးကတော့ အိုမီဂါသရီး ဖက်တီးအက်ဆစ် (Omega 3 Fatty Acid) ပါပဲ။ အိုမီဂါသရီး ဖက်တီးအက်ဆစ်ဟာ များစွာသောကျန်းမာရေး အကျိုးကျေးဇူးတွေကို သယ်ဆောင်ပေးနိုင်တဲ့ အဆီဓာတ်တစ်မျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ လူ့ခန္ဓာကိုယ်ပေါ်က အာရုံကြောတွေဟာ အိုမီဂါသရီး ဖက်တီးအက်ဆစ်ကို ဆဲလ်အမြှေးပါး ပုံမှန်တည်ဆောက်ရေးနဲ့ လုပ်ဆောင်မှုတို့အတွက် လိုအပ်ပါတယ်လို့ UCLA က အာရုံကြောဇီဝဗေဒ ပညာရှင်တစ်ဦးဖြစ်တဲ့ Don Vaughn က ဆိုထားပါတယ်။ "အိုမီဂါးသရီး ဖက်တီးအက်ဆစ် ပါဝင်မှုမရှိတဲ့ စားသောက်နေထိုင်မှု ပုံုစံတွေမှာ ဦးနှောက်မှတ်ဉာဏ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ချို့ယွင်းချက်လေးတွေ ရှိနေတာလည်း အဆန်းတော့မဟုတ်ပါဘူး" လို့လည်း သူကဆိုပါတယ်။

fish.jpg 

ဟိုအရင်တုန်းက သုတေသနတွေရဲ့ ဖော်ပြချက်အရတော့ ဉာဏ်ရည်ပိုကောင်းလာခြင်းနဲ့ အိုမီဂါသရီး စားသုံးမှုကြားမှာ ဆက်နွယ်မှုတစ်ခု ရှိပေမဲ့ အိပ်စက်ခြင်း၊ ဉာဏ်ရည်နဲ့ ငါးစားသုံးမှုကြားက ဆက်နွယ်မှုကိုတော့ ဘယ်သုတေသနကမှ ဖော်ပြနိုင်ခြင်း မရှိသေးပါဘူး။ တရုတ်ကလေးငယ် (၅၄၁) ဦးကို ဆာဗေးပြုလုပ်ခဲ့တဲ့ သုတေသနအသစ် တစ်ခုအရဆိုရင် ငါးစားသုံးတဲ့ ကလေးတွေဟာ ဝေါဟာရ ပိုမိုမှတ်သားနိုင်စွမ်းနဲ့ ကွန်ပျူတာပရိုဂရမ် ရေးသားနိုင်ခြင်းတို့လို အပြောစွမ်းရည်နဲ့ အပြောမဟုတ်တဲ့ စွမ်းရည် (၂) မျိုးလုံးမှာ စွမ်းဆောင်ရည် ပိုမိုမြင့်မားလာတာကို တွေ့ရှိရပါသတဲ့။

မိဘတွေဟာ ကလေးတွေရဲ့အိပ်ချိန်နဲ့ အိပ်ရေးဝမှု/ မဝမှုတွေကိုလည်း မှတ်တမ်းတင်ခဲ့ကြပါတယ်။ ရလာတဲ့ ဒေတာတွေအားလုံးကို စီစစ်လိုက်ချိန်မှာတော့ တစ်ပတ်ကို အနည်းဆုံးတစ်ကြိမ်တော့ ငါးစားပါတယ်လို့ သိရတဲ့ ကလေးတွေဟာ ငါးလုံးဝမစားပါဘူး (သို့) ရံဖန်ရံခါမှ စားပါတယ်လို့ မှတ်တမ်းတင်ခံထားရတဲ့ ကလေးတွေထက်စာရင် IQ စစ်ဆေးမှု စာမေးပွဲမှာ (၄.၈) မှတ်လောက်တောင် ပိုများနေတာကို ပန်ဆေလ်ဗီးနီးယား သုတေသီတွေ တွေ့ရှိလိုက်ရပါတယ်။ နောက်ပြီး ငါးကိုပုံမှန် စားပေးတဲ့သူတွေက အိပ်ရေးလည်းပိုဝပြီး တက်ကြွလန်းဆန်းနေပါတယ်တဲ့။

8-Amazing-Benefits-Of-Tilapia-Fish-1.jpg 

"အိပ်စက်ခြင်းက ဦးနှောက်ကျန်းမာရေးနဲ့ လုပ်ဆောင်မှုအတွက် မရှိမဖြစ် အရေးပါပါတယ်။ အိပ်စက်နေချိန်မှာ ဦးနှောက်က အရေးကြီးတဲ့မှတ်ဉာဏ်တွေကို ခြေကုတ်တွယ်စေတယ်။ အရေးမကြီးတဲ့ သတင်းအချက်အလက်တွေကို မေ့လျော့စေတယ်။ နေ့ခင်းဘက်က လေ့လာထားတဲ့ အရည်အသွေးတွေကိုလည်း ညဘက်မှာ ဆက်လက်လေ့ကျင့်စေနိုင်တယ်" လို့ ဒေါက်တာ Vaughn က ဆိုပါတယ်။ "ကောင်းမွန်တဲ့အိပ်စက်ခြင်းက မှတ်ဉာဏ်စွမ်းရည်နဲ့ ပြဿနာဖြေရှင်းနိုင်စွမ်းတို့နဲ့လည်း ဆက်စပ်နေပါတယ်"

"အိုမီဂါသရီး ဖက်တီးအက်ဆစ်က ဦးနှောက်ဖွဲ့စည်းပုံနဲ့ အလုပ်လုပ်ဆောင်မှုတို့အတွက် အရေးပါတယ်ဆိုတာကတော့ ထင်ရှားနေတာပါပဲ" လို့ ဒေါက်တာ Vaughn က ဆိုပါတယ်။ "ဘယ်လောက်ပမာဏ စားသုံးပေးရင် အကောင်းဆုံးလဲဆိုတာကိုတော့ အတိအကျမသိရသေးပေမဲ့ ငါးများများစားပေးခြင်းက ဦးနှောက်စွမ်းရည်နဲ့ အိပ်စက်ခြင်းကို တိုးတက်စေနိုင်တယ်ဆိုတာ ထင်ရှားတဲ့အတွက် မိမိနဲ့ မိမိရဲ့ မိသားစုဝင်တွေအတွက် နေ့စဉ်အစားအသောက်ထဲမှာ ငါးပါဝင်မှုနှုန်းကို မြှင့်တင်ပေးသင့်ပါတယ်။

Source: Reader's Digest

[Zawgyi Version]

လူ႔ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼလုပ္ေဆာင္မႈေတြထဲမွာ အိပ္စက္ျခင္းကလည္း အလြန္အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပါ။ ေကာင္းမြန္တဲ့ အိပ္စက္ျခင္းက ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးနဲ႔ စိတ္က်န္းမာေရး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးအတြက္ အေရးပါၿပီး လုပ္ေဆာင္ရည္ကိုလည္း ပိုမိုတိုးတက္လာေစႏိုင္တဲ့ အစိတ္အပိုင္း တစ္မ်ိဳးပါ။ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ IQ ပိုေကာင္းလာေစဖို႔အတြက္ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္နဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔ ရတယ္ဆိုတာကိုေကာ သိပါသလား။

ပန္ေဆလ္ဗီးနီးယားတကၠသိုလ္္ (University of Pennsylvania) မွာ ထုတ္ေဝထားတဲ့ သုေတသန စာတမ္းတစ္ေစာင္အရေတာ့ ငါးကို ပံုမွန္စားသံုးေပးျခင္းက ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ ပုိမိုေကာင္းမြန္ေစျခင္း၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ အိပ္စက္နားေနႏိုင္ျခင္းတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြကို ဆာေဗးလုပ္ၾကည့္ရာမွာလည္း တစ္ပတ္ကို အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ေလာက္ ငါးစားေပးတဲ့ ကေလးေတြဟာ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ အိပ္စက္အနားယူႏိုင္ၿပီး IQ လည္း ငါးမွတ္ေလာက္ တက္လာတာကို ေတြ႕႐ွိရပါသတဲ့။

ငါးထဲမွာ အဓိကပါဝင္တဲ့ က်န္းမာေရးေထာက္ကူ ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးကေတာ့ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ (Omega 3 Fatty Acid) ပါပဲ။ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ဟာ မ်ားစြာေသာက်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို သယ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ အဆီဓာတ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ေပၚက အာ႐ံုေၾကာေတြဟာ အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ကို ဆဲလ္အေျမွးပါး ပံုမွန္တည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈတို႔အတြက္ လိုအပ္ပါတယ္လို႔ UCLA က အာ႐ံုေၾကာဇီဝေဗဒ ပညာ႐ွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Don Vaughn က ဆိုထားပါတယ္။ "အိုမီဂါးသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္ ပါဝင္မႈမ႐ွိတဲ့ စားေသာက္ေနထိုင္မႈ ပံုုစံေတြမွာ ဦးေႏွာက္မွတ္ဉာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေလးေတြ ႐ွိေနတာလည္း အဆန္းေတာ့မဟုတ္ပါဘူး" လို႔လည္း သူကဆိုပါတယ္။

ဟိုအရင္တုန္းက သုေတသနေတြရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္အရေတာ့ ဉာဏ္ရည္ပိုေကာင္းလာျခင္းနဲ႔ အိုမီဂါသရီး စားသံုးမႈၾကားမွာ ဆက္ႏြယ္မႈတစ္ခု ႐ွိေပမဲ့ အိပ္စက္ျခင္း၊ ဉာဏ္ရည္နဲ႔ ငါးစားသံုးမႈၾကားက ဆက္ႏြယ္မႈကိုေတာ့ ဘယ္သုေတသနကမွ ေဖာ္ျပႏုိင္ျခင္း မ႐ွိေသးပါဘူး။ တ႐ုတ္ကေလးငယ္ (၅၄၁) ဦးကို ဆာေဗးျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သုေတသနအသစ္ တစ္ခုအရဆိုရင္ ငါးစားသံုးတဲ့ ကေလးေတြဟာ ေဝါဟာရ ပိုမိုမွတ္သားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာပ႐ုိဂရမ္ ေရးသားႏိုင္ျခင္းတို႔လို အေျပာစြမ္းရည္နဲ႔ အေျပာမဟုတ္တဲ့ စြမ္းရည္ (၂) မ်ိဳးလံုးမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္ ပိုမိုျမင့္မားလာတာကို ေတြ႕႐ွိရပါသတဲ့။

မိဘေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕အိပ္ခ်ိန္နဲ႔ အိပ္ေရးဝမႈ/ မဝမႈေတြကိုလည္း မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ရလာတဲ့ ေဒတာေတြအားလံုးကို စီစစ္လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္ပတ္ကို အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ေတာ့ ငါးစားပါတယ္လို႔ သိရတဲ့ ကေလးေတြဟာ ငါးလံုးဝမစားပါဘူး (သို႔) ရံဖန္ရံခါမွ စားပါတယ္လို႔ မွတ္တမ္းတင္ခံထားရတဲ့ ကေလးေတြထက္စာရင္ IQ စစ္ေဆးမႈ စာေမးပြဲမွာ (၄.၈) မွတ္ေလာက္ေတာင္ ပိုမ်ားေနတာကို ပန္ေဆလ္ဗီးနီးယား သုေတသီေတြ ေတြ႕႐ွိလိုက္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ငါးကိုပံုမွန္ စားေပးတဲ့သူေတြက အိပ္ေရးလည္းပိုဝၿပီး တက္ၾကြလန္းဆန္းေနပါတယ္တဲ့။

"အိပ္စက္ျခင္းက ဦးေႏွာက္က်န္းမာေရးနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈအတြက္ မ႐ွိမျဖစ္ အေရးပါပါတယ္။ အိပ္စက္ေနခ်ိန္မွာ ဦးေႏွာက္က အေရးႀကီးတဲ့မွတ္ဉာဏ္ေတြကို ေျခကုတ္တြယ္ေစတယ္။ အေရးမႀကီးတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ေစတယ္။ ေန႔ခင္းဘက္က ေလ့လာထားတဲ့ အရည္အေသြးေတြကိုလည္း ညဘက္မွာ ဆက္လက္ေလ့က်င့္ေစႏိုင္တယ္" လို႔ ေဒါက္တာ Vaughn က ဆိုပါတယ္။ "ေကာင္းမြန္တဲ့အိပ္စက္ျခင္းက မွတ္ဉာဏ္စြမ္းရည္နဲ႔ ျပႆနာေျဖ႐ွင္းႏိုင္စြမ္းတို႔နဲ႔လည္း ဆက္စပ္ေနပါတယ္"

"အိုမီဂါသရီး ဖက္တီးအက္ဆစ္က ဦးေႏွာက္ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေဆာင္မႈတို႔အတြက္ အေရးပါတယ္ဆိုတာကေတာ့ ထင္႐ွားေနတာပါပဲ" လို႔ ေဒါက္တာ Vaughn က ဆိုပါတယ္။ "ဘယ္ေလာက္ပမာဏ စားသံုးေပးရင္ အေကာင္းဆံုးလဲဆိုတာကိုေတာ့ အတိအက်မသိရေသးေပမဲ့ ငါးမ်ားမ်ားစားေပးျခင္းက ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္နဲ႔ အိပ္စက္ျခင္းကို တိုးတက္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ ထင္႐ွားတဲ့အတြက္ မိမိနဲ႔ မိမိရဲ႕ မိသားစုဝင္ေတြအတြက္ ေန႔စဥ္အစားအေသာက္ထဲမွာ ငါးပါဝင္မႈႏႈန္းကို ျမွင့္တင္ေပးသင့္ပါတယ္။

Source: Reader's Digest


ဆက်စပ်သတင်းများ


Newsletter
Don't Miss The Best Of Duwun

See stories of the future in your inbox each morning.

News
Entertainment
Sports
Women
Lifestyle
Tech

Copyright © 2018 Duwun.

Privacy Policy | About Us | Jobs